سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سید علی عماد

حوزه/ هيچ مسيري براي توليد دانش جز تحقيق و پژوهش وجود ندارد و نمي‌‌توان تصور كرد به دانش جديدي دست یافت و اين امر از منظر پژوهش صورت نپذيرد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از یزد، حجت‌الاسلام‌والمسلمين سيدعلي عماد، در اولين جشنواره علامه حلي حوزه علمیه استان يزد، با اشاره به افزايش آثار ارسالي به جشنواره، بر اساس روايات، هيچ كوششي برتر از تحقيق نيست و به عبارتي جستجوي روشمند مبتني بر داده‌هاي داراي اعتبار علمي براي دستيابي به حقيقت و پاسخگويي به نيازها و چيزي كه از آن به عنوان فرآيند توليد دانش ياد مي‌كنيم.

معاون پژوهش حوزه های علمیه کشور افزود: پژوهش، معبر، مجرا و فرآيند توليد دانش است و ممكن نيست بشر دانشي را توليد كند و بر چرخه و مسير پژوهش استوار نباشد.

 وي ادامه داد: هيچ مسيري براي توليد دانش جز تحقيق و پژوهش وجود ندارد و نمي‌‌توان تصور كرد به دانش جديدي دست یافت و اين امر از منظر پژوهش صورت نپذيرد.

حجت الاسلام والمسلمین عماد تصریح کرد: سهم حوزه‌هاي علميه در تمام اسناد بالادستي نظام جمهوري اسلامي سهم مهمي است و در قانون اساسي، بخش زيادي از مقوله نشر و توليد علم به حوزه دانش ديني مربوط است.

معاون پژوهش حوزه های علمیه کشور با ابراز خرسندي از رشد كمي و كيفي پژوهش‌ در حوزه‌هاي علميه برادران و خواهران استان یزد، افزود: در گذشته مجموعه مقالات ارسالي از استان يزد به جشنوارهعلامه حلی، در حدود 90 مقاله بود، اما در حال حاضر اين آمار به قريب 300 مقاله از حوزه‌هاي خواهران و برادران رسيده است.

وي خاطرنشان کرد: اگر اين افزايش همراه با كيفيت آثار و با در نظر گرفتن شناسايي موضوعات و نيازهاي روزمره جامعه همراه باشد، براي آينده بسيار مناسب خواهد بود.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha